مسیر مطالعه و تحقیق برای یادگیری شیمی عمومی |
کد مقاله : 1229-CHEMCONF6 (R1) |
نویسندگان |
طهورا موحد *، زیبا محمدی دادکان دبیر شیمی آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
آموزش و روش های یاددهـی و یادگیری از چالش برانگیزترین موضوعات جوامع بشری در هزاره سوم است. پژوهش ها نشان داده است که به کارگیری شیوه های سنتی رویکرد یاددهی- یادگیری ،نمی تواند پاسخگوی نیازهای آموزشی عصر حاضر باشد. این پژوهش، با هدف بررسی تاثیر روش آموزشی مسیر مطالعه و تحقیق که از روش های فعال یاددهـی و یادگیری در آموزش شیمـی عمومـی است انجام گرفته. به این منظور پژوهش هـای انجام شده در این رابطـه مورد بررسی قرار گرفت . بررسی ها نشان داد مسیر مطالعه و تحقیق به دلیل کاربرد 4 مرحله مهندسی آموزشی: شامل 1- توصیف اولیه فرایند ها وطراحی مسیر مطالعه و تحقیق،2- اجرا وارزیابی روش های آن، 3- تنوع بخشیدن به منابع اطلاعاتی از جمله رسانه های نوین و 4- سازگاری روش با دانشجویان و معلمان، موفق عمل نمود.لذا این روش می توانـد چهار چوب مناسبـی برای آموزش دروس پایه به دانشجویان رشته های غیر مرتبط در دانشگاه ها باشد. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: مسیر مطالعه و تحقیق،شیمی،دانشجویان، یادگیری، یادگیری فعال |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |