ارائه راهکارهایی برای بهبود آموزش شیمی در مناطق محروم کشور ایران |
کد مقاله : 1225-CHEMCONF6 (R1) |
نویسندگان |
علی میردار *1، مصطفی شریفی سقی2، نعمت الله حاجیلی دوجی3، مبین امانجانی4 1دانشجوی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید بهشتی مشهد 2دانشجوی پردیس شهید بهشتی مشهد فرهنگیان 3دانشجو پردیش شهید بهشتی مشهد 4دانشجو پردیس شهید بهشتی مشهد |
چکیده مقاله |
آموزش شیمی در مناطق محروم ایران با چالشهای متعددی روبرو است که میتواند مانعی برای ارتقای سطح علمی دانشآموزان باشد. چالش هایی مانند کمبود امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات آموزشی، کمبود معلمان متخصص و آموزشدیده، روشهای تدریس سنتی و غیرجذاب که نیازمند رسیدگی میباشد. هدف از این پژوهش که از نوع کاربردی و توصیفی- تحلیلی است، ارائه راهکارهای مؤثر برای غلبه بر این چالشها در مناطق محروم میباشد. یکی از این راهکارها استفاده از منابع آموزشی دیجیتال و آنلاین است که میتواند به راحتی در دسترس دانشآموزان قرار گیرد، حتی در مناطقی که امکانات کمتری دارند. علاوه بر این، باید به معلمان آموزشهای تخصصی و دورههای بازآموزی ارائه شود تا توانایی تدریس مؤثرتر در مناطق کمبرخوردار را پیدا کنند. استفاده از آزمایشهای ساده و قابل انجام با مواد اولیه موجود در محیطهای محلی نیز میتواند جذابیت شیمی را برای دانشآموزان افزایش دهد. همکاری با سازمانهای غیر دولتی و خیریهها نیز میتواند در تأمین منابع و تجهیزات آموزشی ضروری کمک کند. به طور کلی، با ارتقاء روشهای آموزشی و تأمین امکانات مورد نیاز، میتوان به بهبود کیفیت آموزش شیمی در این مناطق کمک کرد و فرصتهای برابر برای دانشآموزان فراهم آورد. |
کلیدواژه ها |
شیمی، تخصصی، تجهیزات، تدریس، چالش. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |