کاربرد جورچینها در آموزش ترکیبات معدنی در دبیرستان دوره دوم |
کد مقاله : 1223-CHEMCONF6 (R2) |
نویسندگان |
مهرنگار خلیقی *1، الهه عمارتی1، زهرا احمدآبادی2 1دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی 2گروه آموزش شیمی |
چکیده مقاله |
بازیها میتوانند به عنوان ابزار آموزشی موثر برای افزایش یادگیری و درک مطالب پیچیده مورد استفاده قرار گیرند. در این پژوهش پیشنهاد ساخت جورچین برای کمک به یادگیری بهتر دانشآموزان در آموزش فرمولنویسی ترکیبات یونی ارائه شدهاست. طی این بازی، با استفاده از ایجاد ارتباط بین یونها و جورچین، مبحثی مهم در علم شیمی، یعنی مبحث ترکیبات یونی مورد بررسی قرار میگیرد. در این روش با استفاده از ابزارهای سادهای مثل فوم و قیچی، جورچینهایی میتوان پدید آورد که بتوان با کمک آنها به آموزش موثرتری پرداخت. از مزایای مهم این روش این است که علاوه بر افزایش ذوق و انگیزه دانشآموزان، میتواند به راحتی و با استفاده از مواد ارزان قیمت و در دسترس انجام شود و روش ساخت و به کارگیری سادهای دارد. همچنین میتوان برای یادگیری بهتر از به کارگیری خلاقیت و توانایی دانشآموزان در ساخت جورچینها توسط خودشان بهره گرفت. ساخت این جورچین و بازیهای مشابه آن به معلمان کمک میکنند تا با ایجاد جذابیت برای دانش آموزان، ضمن ایجاد فرایند یادگیری عمیقتر، آموزش مفیدتری را فراهم کنند. |
کلیدواژه ها |
آموزش شیمی، بازی، جورچین، ترکیبات یونی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |