مصادیق توجه به ساحت علمی فناورانه در فصل های مرتبط با شیمی کتاب علوم پایه هفتم |
کد مقاله : 1222-CHEMCONF6 (R2) |
نویسندگان |
مهشید گلستانه *1، مریم روستافارسی2 1گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان 2دبیر آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
ساحت تربیت علمی فناورانه یکی از شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. در این پژوهش، مصادیق توجه به ساحت علمی فناورانه در فصل های مرتبط با شیمی کتاب علوم پایه هفتم مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق از نوع تحلیل محتوا و توصیفی بوده است. جامعه آماری پژوهش شامل کتاب علوم تجربی پایه هفتم چاپ سال 1404-1403 بود و تمام محتوای کتاب شامل متن، تصاویر، حاشیهها و فعالیتها مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان داد که کتاب علوم پایه هفتم با ارائه مباحث مختلف در زمینه علم و فناوری، توانسته است ارتباط تنگاتنگی میان مفاهیم علمی و کاربردهای آنها در زندگی روزمره، صنعت و محیط زیست ایجاد کند. در پنج فصل اول این کتاب که به حوزه شیمی مربوط است، دانشآموزان با مفاهیم علمی، فرآیندهای صنعتی و کاربردهای مواد مختلف آشنا میشوند که درک بهتری از دنیای پیرامون خود پیدا میکنند و مهارتهای علمی و عملی آنها تقویت میشود. |
کلیدواژه ها |
ساحت تربیت علمی فناورانه، کتاب علوم، پایه هفتم، مفاهیم شیمی، تحلیل محتوا |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |