یادگیری سیار در آموزش شیمی |
کد مقاله : 1197-CHEMCONF6 |
نویسندگان |
امیرحسین چشمه خاور * |
چکیده مقاله |
یادگیری سیار به عنوان یک رویکرد نوین در آموزش، توجه زیادی را در حوزههای مختلف آموزشی از جمله آموزش شیمی به خود جلب کرده است. این مطالعه با هدف بررسی تأثیرات، چالشها و فرصتهای یادگیری سیار در آموزش شیمی، به روش مرور نظاممند و با فرایند هفت مرحلهای «رایت» و همکاران انجام شده است. یافتهها نشان میدهند که یادگیری سیار بهطور معناداری باعث افزایش مشارکت، انگیزه و درک مفهومی دانشآموزان در درس شیمی میشود. استفاده از نرمافزارهای آموزشی و ابزارهای تعاملی مبتنی بر دستگاههای همراه، فرصتهایی برای تسهیل یادگیری و دسترسی آسان به منابع آموزشی فراهم میکند. امکاناتی نظیر یادگیری شخصیسازیشده و پشتیبانی ۲۴ ساعته، آنها را به ابزازهایی کارآمد در آموزش تبدیل کرده است. با این حال، این رویکرد یادگیری با چالشهایی مانند محدودیتهای فنی، نابرابری در دسترسی به فناوری و نیاز به آموزش معلمان مواجه است. با انجام حمایتهای فنی و آموزشی، ادغام یادگیری سیار در برنامههای درسی شیمی میتواند موجب غلبه بر این چالشها شده و به بهبود کیفیت آموزش شیمی کمک کند. استفاده از ابزارهای دیجیتالی در آموزش چشمانداز روشنی دارد و با پیشرفت فناوریهای کامپیوتری و هوش مصنوعی، انتظار میرود که این ابزارها در آیندهای نزدیک نقش مهمی در تحول نظام آموزشی ایفا کنند. |
کلیدواژه ها |
یادگیری سیار، آموزش شیمی، فناوری، دیجیتال. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |