تاثیر استفاده از آزمایشگاه مجازی بر یادگیری شیمی |
کد مقاله : 1189-CHEMCONF6 (R1) |
نویسندگان |
یاور احمدی *1، مهدی زیدی2، محمد مهدی زیوری شجاع2 1گروه آموزشی شیمی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران 2دانشجوی کارشناسی آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، پردیس علامه امینی تبریز، ایران |
چکیده مقاله |
چگونه میتوانیم به دانش آموزان کمک کنیم تا در شیمی به درکی برسند تا دانش مفهومی را با روندهای تجربی و محاسباتی مورد نیاز برای اعمال شیمی در مواقع خاص ادغام کنند؟ پاسخ به این پرسش، لزوم استفاده از« ChemVLab+» بیان میکند. این نرم افزار، مجموعهای از فعالیتهای آنلاین شیمی است که با استفاده از اصول، طراحی امیدوارکنندهای را از تحقیقات آموزش شیمی و علوم یادگیری، ارائه میدهد. قراردادن آموزش در موقعیتهای واقعی، اتصال مفاهیم با رویههای علمی، پیوند دادن نمایشهای چندگانه، و استفاده از ارزیابی تشکیلی با بازخورد، از جمله مزایای استفاده از این سبک آموزش است. این مطالعه که بر روی بیش از 80 دانش آموز مقطع متوسطه دوم صورت گرفت، نشان داد که دانش آموزانی که از فعالیتهای آنلاین استفاده میکردند، سطح یادگیری بالاتری را با بهبود حل مسئله، تقاضا برای انجام فعالیتها همزمان با بهبودهای آماری معنادار، از پیش آزمون به پس آزمون نشان دادند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیلهای بررسیها نشان میدهد که ممکن است دانش آموزان از این نوع آموزش ها در زمانی که فعالیت ها به تنهایی انجام میشوند، بیشتر استفاده میکنند نسبت به زمانی که فعالیت ها به صورت گروهی انجام میشود. |
کلیدواژه ها |
شیمی دوره دوم متوسطه، تحقیق در آموزش شیمی، یادگیری مبتنی بر اینترنت، آزمایشگاه مجازی، فعالیتهای آنلاین |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |