رویکرد بازی‌محور در آموزش شیمی سبز: گامی به سوی توسعه پایدار
کد مقاله : 1181-CHEMCONF6 (R1)
نویسندگان
آذر لطفی *1، اعظم خانعلی2، سیده سارا حسینی3
1دبیر شیمی آموزش و پرورش- ناحیه 2- سنندج - کردستان - ایران
2دبیر شیمی آموزش و پرورش-شاهرود- ایران
3دبیر شیمی آموزش و پرورش- بانه-- ایران
چکیده مقاله
در دنیای امروز، شیمی سبز به‌عنوان شاخه‌ای از علم شیمی، نقش مهمی در کاهش اثرات زیست‌محیطی صنایع و فعالیت‌های انسانی دارد. با این حال، یادگیری این مفاهیم برای دانش‌آموزان چالش‌برانگیز است و نیاز به روش‌های آموزشی نوین و جذاب دارد. استفاده از بازی‌های آموزشی می‌تواند موجب افزایش انگیزه، درک عمیق‌تر و مشارکت فعال دانش‌آموزان در فرآیند یادگیری شود. این مقاله با بهره‌گیری از پژوهش‌ها و مقالات علمی، میزان تأثیر بازی‌های آموزشی بر یادگیری مفاهیم شیمی سبز را مورد ارزیابی قرار داده و نتایج نشان می‌دهد که رویکرد بازی‌محور در آموزش اصول شیمی سبز، در مقایسه با روش‌های سنتی، تأثیر مثبتی بر درک مفاهیم، نگرش زیست‌ محیطی و تمایل دانش‌آموزان به کاربرد اصول شیمی سبز در زندگی روزمره دارد. این رویکرد می‌تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند در دست معلمان و مربیان برای ایجاد انگیزه و مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در یادگیری مفاهیم شیمی سبز مورد استفاده قرار گیرد تا به اهداف توسعه پایدار دست پیدا کنیم.
کلیدواژه ها
بازی‌های آموزشی، شیمی سبز، توسعه پایدار، روش‌های نوین تدریس.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر