ضرورت آموزش دیجیتالی شیمی به فراگیران نسل زد و آلفا
کد مقاله : 1152-CHEMCONF6 (R1)
نویسندگان
نسیم اصغری لالمی *
دبیر شیمی شهرسان های استان تهران- رباط کریم
چکیده مقاله
دیجیتالی شدن بخش نوظهور و اجتناب ناپذیر زندگی روزمره است و این امر در مورد آموزش نیز صدق می‌کند. نسل‌های زد و آلفا که دانش‌آموزان و دانشجویان حال حاضر هستند؛ تفاوت‌های چشمگیری با نسل‌های قبل از خود دارند. این امر نیازمند بررسی و استفاده از روش‌های جدید در آموزش دروس مختلف و از جمله شیمی به آن‌هاست. هوش مصنوعی و سایر فناوری‌های نوآورانه، در حال تسهیل گسترش برنامه‌های درسی و مطالب آموزشی تعاملی هستند. روند آموزش در تمامی دروس به ویژه شیمی به سمت دیجیتالی شدن و استفاده مناسب از ابزارهای ارتباطی اطلاعات است. این تحقیق اهمیت، مزایا و معایب آموزش دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهد. دانش‌آموزان و دانشجویان صرف نظر از سطح تحصیلاتشان، تقاضای آموزش دیجیتال و استفاده از اطلاعات و ابزارهای ارتباطی در کلاس را دارند، زیرا نسل زد و آلفا با این ابزارها بزرگ شده‌اند. بنابراین مؤسسات آموزشی، مدارس و دانشگاه‌ها استفاده از این ابزارها را نباید محدود یا ممنوع کنند، بلکه باید راه‌هایی برای ادغام موثر آن‌ها در کلاس درس بیابند.
کلیدواژه ها
نسل زد، نسل آلفا، دیجیتالی شدن.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر