ضرورت آموزش دیجیتالی شیمی به فراگیران نسل زد و آلفا |
کد مقاله : 1152-CHEMCONF6 (R1) |
نویسندگان |
نسیم اصغری لالمی * دبیر شیمی شهرسان های استان تهران- رباط کریم |
چکیده مقاله |
دیجیتالی شدن بخش نوظهور و اجتناب ناپذیر زندگی روزمره است و این امر در مورد آموزش نیز صدق میکند. نسلهای زد و آلفا که دانشآموزان و دانشجویان حال حاضر هستند؛ تفاوتهای چشمگیری با نسلهای قبل از خود دارند. این امر نیازمند بررسی و استفاده از روشهای جدید در آموزش دروس مختلف و از جمله شیمی به آنهاست. هوش مصنوعی و سایر فناوریهای نوآورانه، در حال تسهیل گسترش برنامههای درسی و مطالب آموزشی تعاملی هستند. روند آموزش در تمامی دروس به ویژه شیمی به سمت دیجیتالی شدن و استفاده مناسب از ابزارهای ارتباطی اطلاعات است. این تحقیق اهمیت، مزایا و معایب آموزش دیجیتال را مورد بررسی قرار می دهد. دانشآموزان و دانشجویان صرف نظر از سطح تحصیلاتشان، تقاضای آموزش دیجیتال و استفاده از اطلاعات و ابزارهای ارتباطی در کلاس را دارند، زیرا نسل زد و آلفا با این ابزارها بزرگ شدهاند. بنابراین مؤسسات آموزشی، مدارس و دانشگاهها استفاده از این ابزارها را نباید محدود یا ممنوع کنند، بلکه باید راههایی برای ادغام موثر آنها در کلاس درس بیابند. |
کلیدواژه ها |
نسل زد، نسل آلفا، دیجیتالی شدن. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |