مقایسه روشهای آموزش سنتی با روش های نوظهور آموزش شیمی |
کد مقاله : 1141-CHEMCONF6 (R1) |
نویسندگان |
شریف کامیابی *1، امیرمحمد بهرامی مداح2 1عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان 2دانشجوی کارشناسی ارشد |
چکیده مقاله |
شیمی یکی از مهمترین درسهای دوره دوم متوسطه میباشد که دبیران همواره در تدریس آن دارای مشکلاتی هستند. شایعترین روش تدریس درس شیمی در ایران، روش حافظه محوری میباشد. این روش موجب میشود بسیاری از دانش آموزان از لحاظ کاربرد محتوای درسی، فاصله بسیار زیادی با ایدهآل داشته باشند و مطالب درسی را فقط حفظ کنند. امروزه، پیشرفتهترین کشورهای دنیا کشورهایی بشمار میروند، که در زمینه کاربردی کردن محتوای دروس، ازجمله درس شیمی، به خودکفایی رسیدهاند و میتوانند به خوبی از محتوای علمی این زمینه، برای رفع نیازهای ضروری خود استفاده کنند و باعث ایجاد ارتباط بین زندگی واقعی و محتوای علمی دروس شیمی شده و به درک غنیتر مفاهیم و گسترش فکری دانشآموزان کمک کند منطقی است که رسیدن به این جایگاه، مستلزم یادگیری اصولی و درست مطالب از طریق روشهای نوین آموزش میباشد. با توجه به اهمیت این رویکرد در افزایش انگیزه یادگیری دانش آموزان، این پژوهش در صدد است تا مشخص کند که تا چه اندازه آموزش های نوظهور در رشد درک مفاهیم شیمی موثر است و چگونه میتوان با پیاده سازی آن در راهبرهای مختلف یادگیری به آموزش شیمی غنا بخشید. |
کلیدواژه ها |
آموزش، شیمی، روش های نوظهور آموزش شیمی، روش تدریس، شیوههای یادهی – یادگیری. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |