بررسی نظام آموزشی کشور اتریش از منظر برنامه درسی شیمی |
کد مقاله : 1139-CHEMCONF6 (R2) |
نویسندگان |
الناز رشتی زاده * هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
به جهت ارتقای نظام آموزشی کشور لاجرم ملزم به شناخت نقاط ضعف و قدرت و بررسی نظام آموزشی کشورهای پیشرفته هستیم. مطالعات تطبیقی میتواند به شناخت بیشتر منجر شوند و سبب توسعه سیستم آموزشی کشور گردد. این پژوهش نوعی مطالعه تطبیقی_ تحلیلی بهمنظور توصیف برنامه درسی کشور اتریش است. به این دلیل کشور اتریش انتخاب شده که میتوان گفت جزو کشورهای پیشرفته میباشد. هدف از این مطالعه رسیدن به شناخت نظام آموزشی این کشور است و به بررسی برنامه درسی آموزش شیمی در کشور اتریش میپردازد. همچنین این پژوهش سعی در مقایسه نظام آموزش شیمی کشور اتریش در مقایسه با ایران از منظر شیمی دارد. نتایج بررسی حاکی از آن است که هر دو کشور ایران و اتریش در قسمت اهداف و سرفصلهای درس شیمی مشابه یکدیگر هستند. اما از سویی دیگر نظام آموزشی در کشور اتریش دانشآموز محور بوده و به علاقهمندی و انگیزش دانشآموز اهمیت بسیاری داده شده است. |
کلیدواژه ها |
مطالعه تطبیقی، اتریش، برنامه درسی، نظام آموزش شیمی اتریش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |