همنشینی علم و هنر:کاربرد موسیقی در آموزش شیمی |
کد مقاله : 1122-CHEMCONF6 |
نویسندگان |
احمدرضا باقری *1، حمیدرضا یزدانی2، مصطفی جنابی1 1دانشجو 2هیئت علمی |
چکیده مقاله |
موسیقی به عنوان ابزاری نوآورانه در آموزش شیمی، تأثیرات عمیق و مثبتی بر فرآیند یادگیری دانشآموزان دارد. این روش آموزشی میتواند به تقویت حافظه و افزایش انگیزه در درک مفاهیم پیچیده و چالشبرانگیز این علم کمک کند. با بهرهگیری از موسیقی، معلمان قادر خواهند بود محیطی یادگیری جذاب و پویا برای دانشآموزان فراهم کنند که به فعالسازی خلاقیت و افزایش مشارکت آنها منجر میشود. تکنیکهای تدریس موزیکال به معلمان این امکان را میدهند که از انواع مختلف موسیقی به شیوهای هوشمندانه استفاده کنند و مفاهیم شیمی را به روشی قابل فهم و لذت بخش انتقال دهند. شناخت و درک نیازهای فردی دانشآموزان و انتخاب موسیقی متناسب با آنها، از جمله عوامل مؤثر در موفقیت این شیوه آموزشی به شمار میرود. علاوه بر این، ایجاد فضایی حمایتی و تشویق کننده میتواند به شکلگیری ارتباط مثبت بین معلم و دانشآموزان کمک کند و اثربخشی این روش را به طرز چشمگیری افزایش دهد. در نهایت، بهکارگیری خلاقانه موسیقی در آموزش شیمی میتواند به شکلگیری تجربیات یادگیری معنادار و ماندگار منجر شود و انگیزه بیشتری را در یادگیری مفاهیم علمی ایجاد کند. |
کلیدواژه ها |
موسیقی، آموزش، تدریس موزیکال، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |