تحلیلی از باورهای غلط رایج در آموزش شیمی |
کد مقاله : 1108-CHEMCONF6 (R2) |
نویسندگان |
فاطمه پهلوان * . |
چکیده مقاله |
مفاهیم شیمی مبتنی بر مهارتهای فضایی- بصری هستند، به این معنی که شیمی یک مفهوم انتزاعی است، بنابراین دانشآموزان بیشتر مستعد ساختن باورهای غلط هستند. این تحقیق یک مطالعه مروری است که به بررسی باورهای غلط رایج دانشآموزان در آموزش شیمی میپردازد. نتایج این مطالعه نشان میدهد که بیشترین باورهای غلط تجربه شده توسط دانشآموزان شامل مفاهیم تعادل شیمیایی با هشت مطالعه، پیوند کووالانسی با شش مطالعه، نظریه اسید- باز با شش مطالعه و مواد و طبقه بندی آنها با پنج مطالعه میباشد. دانشآموزان باورهای غلط مرتبط با مفاهیم ملموس خود را بهبود میبخشند، اما تغییر باورهای غلط انتزاعی دشوار است. برای معلمان نیز حذف چنین تصور غلطی با رویکردهای آموزشی سنتی دشوار است. بنابراین، معلمان باید آموزشهای آموزشی را به روز کنند و از ابزارهای تربیتی نوآورانه برای شناسایی و حذف باورهای غلط رایج استفاده کنند. علاوه بر این، این مطالعه پیشنهاد میکند که از مداخلات چندگانه برای از بین بردن باورهای غلط شیمی و نوآوری آموزشی با روشهای فعال و تعاملی استفاده شود، که اجازه ساختن باورهای غلط را نمیدهد. |
کلیدواژه ها |
آموزش شیمی، باورهای غلط رایج، آموزش نوین، یادگیری. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |