علاقه مند کردن دانش آموزان به درس شیمی با استفاده از امکانات آزمایشگاهی مدارس و انجام آزمایش های عملی
کد مقاله : 1090-CHEMCONF6 (R2)
نویسندگان
میلاد قنبری *1، سمانه بارانی پور2
1معلم
2ندارد
چکیده مقاله
یکی از مهم ترین واساسی ترین سوالاتی که در ذهن کارشناسان و دبیر های واقعی نقش بسته است ،آن است که چگونه می‌توان مفاهیم آموزشی را در ذهن مخاطبین نهادینه کرد و هریک از آنان به فراخور تجربه و حوصله خود راه حلی را برای برون رفت از چالش پیش رو پیشنهاد می‌کنند. ازجمله ،موضوعاتی که مطرح می‌شود مساله نقش تکنولوژی آموزشی در تسهیل آموزش هاست. این گونه دبیران از برنامه‌ها و وسایل کمک آموزشی بیشتر از همکاران خود استفاده می ‌کنند و اغلب خود مبادرت به ساختن ابزارها و وسایل کمک آموزشی می‌نمایند. چنین دبیرانی قادرند از کمترین امکانات بیشترین بهره برداری‌ها را بنمایند. با توجه به مطالب ذکر شده اینجانب میلادقنبری دبیر علوک تجربی نیز برای علاقه مند نمودن دانش آموزان به درس شیمی سعی نموده ام که از روش سخنرانی و متکلم وحده بودن در کلاس خارج شده و از وسایل کمک آموزشی و تدوین مطالب شیمی به صورت پاورپوینت و فیلم آموزشی و انواع روش های مشارکتی استفاده نموده و کلاس فعال و با نشاط داشته باشم تا دانش آموزان با میل ورغبت بیشتری در کلاس درس حاضر شوند.
کلیدواژه ها
علاقه مندی، آموزش شیمی، آزمایش های عملی، امکانات آزمایشگاهی، دانش آموزان
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر