ارائه روش تدریس خلاقانه و تعاملی از مبحث پیوندهای یونی در شیمی |
کد مقاله : 1079-CHEMCONF6 |
نویسندگان |
ملیحه حسینیان رستمی1، فرزاد گندمی *2 1دانشجو 2هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
پژوهشها حاکی از آن هستند که نبود منابع مادی در برخی مدارس، فعالیتهای عملی و گروهی را محدود میکند. از آنجایی که آموزش معلم محور به درک ضعیف مفاهیم علمی میانجامد، استفاده از روشهای نوآورانه در تدریس میتواند این مشکلات را حل کرده و کلاسهای درس را به محیطهایی بهتری برای یادگیری تبدیل کند. در این مقاله، با بررسی پژوهشهای انجام شده در این زمینه و همچنین بهره گیری از تجربه معلمان شیمی، به بررسی روشهای نوآورانه و تعاملی برای تدریس پیوندهای یونی در کلاسهای شیمی پرداخته شده است. روشهای ارائه شده در مقاله به درک بهتر مفاهیم پیچیده پیوندهای یونی و کاربردهای عملی آنها کمک میکند و ابزارهای لازم برای تحلیل و تفسیر این مفاهیم را در اختیار دانشآموزان قرار میدهد. از طرفی دیگر انگیزه و شور یادگیری را در دانشآموزان تقویت کرده و آنان را به تفکر انتقادی و خلاقانه ترغیب مینماید. به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و تبدیل کلاسهای درس به محیطهایی پر از انرژی، خلاقیت و لذت، پیشنهاد میشود که مدارس با فراهم آوردن منابع لازم و آموزش تخصصی معلمان، این روشهای مدرن تدریس را به کار گیرند، تا با بهرهگیری از این رویکردها، نه تنها یادگیری مؤثرتر گردد، بلکه تجربهای جذاب و الهامبخش برای دانشآموزان ایجاد شود. |
کلیدواژه ها |
آموزش خلاقانه، پیوند یونی، تدریس تعاملی، شیمی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |