ارتقا کلاس درس معکوس در اموزش شیمی با بکارگیری راهکارها و فناوری های مختلف |
کد مقاله : 1075-CHEMCONF6 |
نویسندگان |
سلمی احسانی تیلمی * گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
محتویات یادگیری دیجیتالی با فناوری پیشرفته مورد استفاده در رویکرد معکوس به مربیان کمک می کند تا زمان را برای گنجاندن فعالیت های یادگیری فعال تر افزایش دهند. هدف از این مقاله بررسی استراتژیها و فناوریهای کلاس درس معکوس در آموزش شیمی است و برای این منظور از گزارش های منتشر شده در نشریات معتبر بین المللی جهت تجزیه و تحلیل استفاده شده است. همچنین، رویکردهای به کار رفته در پیاده سازی و نتیجه آنها مورد بحث قرار گرفته است. مطالعات نشان می دهد که کلاس درس معکوس با پشتیانی چارچوب های یادگیری ترکیبی مستقل و حضوری از سایر شیوه های آموزشی مانند یادگیری تیمی با هدایت همتا ، کاوشگری هدایت شده فرآیندمحور ، تولید به هنگام باعث افزایش علاقه، انگیزه و بهبود یادگیری در بین فراگیران می گردد. نتایج این مطالعه میتواند سطح آگاهی را برای بهبود روشهای فعلی تدریس شیمی افزایش دهد .و تحقیقات آینده را در آموزش شیمی هموارتر سازد. |
کلیدواژه ها |
کلاس درس معکوس، اموزش شیمی، بهبود یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |