آموزش شیمی با فناوری همراه - نرم‌افزارهایی برای یادگیری بهتر نسل آلفا
کد مقاله : 1074-CHEMCONF6 (R1)
نویسندگان
فاطمه شریف زاده *1، زهرا احمد‏آبادی2
1دبیر شیمی آموزش و پرورش فردوس، خراسان جنوبی، ایران
2گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889- 14665تهران، ایران
چکیده مقاله
نسل آلفا که از دوران کودکی در دنیای دیجیتال رشد کرده‌اند، به استفاده از فناوری‌های همراه مانند تلفن‌های همراه و تبلت‌ها علاقه‌مند هستند. این پژوهش به بررسی نقش و اهمیت یادگیری همراه در هزاره جدید و جنبه‌های مختلف آن می‌پردازد. روش پژوهش، بررسی کتابخانه‌ای، در راستای گردآوری و معرفی نرم‌افزارهای کاربردی قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه و لوح‏های الکترونیک برای یادگیرندگان نسل آلفا متمرکز است. در این پژوهش علاوه بر بررسی نقاط قوت و ضعف استفاده از تلفن‏همراه در یادگیری، با هدف کمک به بهبود فرایند یادگیری و متناسب‌سازی آموزش شیمی با علایق و نیاز‏های نسل آلفا، سیزده نرم‏افزار کاربردی در حوزه علم شیمی شامل ماشین‏حساب محلول‏های شیمیایی، ترمودینامیک، ماشین‌حساب گرم به مول، ماشین‌حساب اتم به مول، شیمیدان مجازی (آزمایشگاه مجازی شیمی)، فرمولیا، جدول تناوبی سه‏بعدی، جدول تناوبی مرک، کیندراو (ویرایشگر ساختار شیمیایی)، تقارن و گروه نقطه‏ای در شیمی معدنی، شبیه‏ساز مدل مولکولی، مکانیسم واکنش‏ها در شیمی آلی و قوانین گاز‏ها معرفی شده است. در پایان نیز، پیشنهادهایی برای بهبود آموزش الکترونیکی ارائه شده است.
کلیدواژه ها
نسل آلفا، آموزش الکترونیکی، نرم‏‌افزار‏های آموزشی، یادگیری همراه، فناوری‌‏های همراه.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر