آموزش شیمی با فناوری همراه - نرمافزارهایی برای یادگیری بهتر نسل آلفا |
کد مقاله : 1074-CHEMCONF6 (R1) |
نویسندگان |
فاطمه شریف زاده *1، زهرا احمدآبادی2 1دبیر شیمی آموزش و پرورش فردوس، خراسان جنوبی، ایران 2گروه آموزش شیمی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889- 14665تهران، ایران |
چکیده مقاله |
نسل آلفا که از دوران کودکی در دنیای دیجیتال رشد کردهاند، به استفاده از فناوریهای همراه مانند تلفنهای همراه و تبلتها علاقهمند هستند. این پژوهش به بررسی نقش و اهمیت یادگیری همراه در هزاره جدید و جنبههای مختلف آن میپردازد. روش پژوهش، بررسی کتابخانهای، در راستای گردآوری و معرفی نرمافزارهای کاربردی قابل نصب بر روی تلفنهای همراه و لوحهای الکترونیک برای یادگیرندگان نسل آلفا متمرکز است. در این پژوهش علاوه بر بررسی نقاط قوت و ضعف استفاده از تلفنهمراه در یادگیری، با هدف کمک به بهبود فرایند یادگیری و متناسبسازی آموزش شیمی با علایق و نیازهای نسل آلفا، سیزده نرمافزار کاربردی در حوزه علم شیمی شامل ماشینحساب محلولهای شیمیایی، ترمودینامیک، ماشینحساب گرم به مول، ماشینحساب اتم به مول، شیمیدان مجازی (آزمایشگاه مجازی شیمی)، فرمولیا، جدول تناوبی سهبعدی، جدول تناوبی مرک، کیندراو (ویرایشگر ساختار شیمیایی)، تقارن و گروه نقطهای در شیمی معدنی، شبیهساز مدل مولکولی، مکانیسم واکنشها در شیمی آلی و قوانین گازها معرفی شده است. در پایان نیز، پیشنهادهایی برای بهبود آموزش الکترونیکی ارائه شده است. |
کلیدواژه ها |
نسل آلفا، آموزش الکترونیکی، نرمافزارهای آموزشی، یادگیری همراه، فناوریهای همراه. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |