نقش ویدئوهای آموزشی و اینفوگرافیکها در تدریس شیمی سبز: بررسی نگرش دانشآموزان و تحلیل آماری تأثیرات آموزشی |
کد مقاله : 1042-CHEMCONF6 (R1) |
نویسندگان |
فریبا فرجی * آموزش و پرورش استان تهران |
چکیده مقاله |
این مقاله به تحلیل و بررسی نقش ابزارهای دیجیتال مانند ویدئوهای آموزشی و اینفوگرافیکها در تدریس شیمی سبز و تأثیر آن بر افزایش آگاهی زیستمحیطی و مسئولیتپذیری اجتماعی دانشآموزان میپردازد. شیمی سبز بهعنوان رویکردی نوین، مفاهیم پایداری و حفاظت از محیطزیست را در آموزش شیمی ادغام کرده و بر کاهش خطرات زیستمحیطی صنایع تأکید دارد. روش پژوهش بر تحلیل تأثیر ویدئوهای آموزشی و اینفوگرافیکها در تسهیل درک مفاهیم دشوار شیمی سبز و افزایش جذابیت فرآیند یادگیری متمرکز بوده است. نتایج این مقاله نشان میدهد که ویدئوها با نمایش کاربردهای شیمی در زندگی روزمره و صنایع، علاقه و درک مفهومی دانشآموزان را افزایش میدهند. همچنین، اینفوگرافیکها با نمایش تصویری مفاهیم شیمی سبز، به دانشآموزان کمک میکنند تا روابط میان مفاهیم را بهتر درک کنند و دیدگاه سیستمی نسبت به مسائل زیستمحیطی پیدا کنند. این ابزارها نهتنها به بهبود درک مفاهیم علمی کمک کرده بلکه مهارتهای تفکر انتقادی و حل مسئله را تقویت میکنند. |
کلیدواژه ها |
شیمی سبز، اینفوگرافیک، ویدئو، علاقه. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |