دیدگاه های هوش مصنوعی در آموزش شیمی در چارچوب TPACK
کد مقاله : 1030-CHEMCONF6 (R1)
نویسندگان
طهورا موحد *1، زیبا محمدی دادکان2
1دبیر شیمی آموزش و پرورش
2دبیر شیمی آموزش و پرورش
چکیده مقاله
این مقاله به بررسی ادغام هوش مصنوعی در آموزش شیمی با استفاده از چارچوب TPACK می‌پردازد. چارچوب TPACK، که ترکیبی از دانش محتوایی، تدریس و فناوری است به معلمان کمک می‌کند تا آموزش‌های مؤثرتری طراحی کنند. این تحقیق تأکید می‌کند که هوش مصنوعی می‌تواند از طریق ابزارهایی مانند شبیه‌سازی‌های شیمیایی، آزمایشگاه‌های مجازی، و ابزار های تحلیل آزمون ها ، فرآیند یاددهی و یادگیری شیمی را بهبود بخشد و به معلمان این امکان را بدهد که تدریس شیمی را به شیوه‌ای مؤثر، جذاب و شخصی‌سازی‌شده ارائه دهند. همچنین، چالش‌هایی مانند کمبود زیرساخت‌ها، عدم آگاهی معلمان، و ملاحظات اخلاقی در ادغام این فناوری بررسی شده است. داده‌ها از طریق مصاحبه‌های کیفی با معلمان و کارشناسان فناوری جمع‌آوری و با تحلیل محتوای کیفی ارزیابی شدند. نتایج نشان می‌دهد که استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به یادگیری عمیق‌تر دانش‌آموزان کمک کند و نیازهای فردی آن‌ها را بهتر شناسایی کند. همچنین، پیشنهاداتی برای توسعه مهارت‌های معلمان و بهبود زیرساخت‌های آموزشی ارائه شده است.
کلیدواژه ها
واژگان کلیدی: هوش مصنوعی، آموزش شیمی، چارچوب TPACK، ملاحظات اخلاقی ، یادگیری شخصی‌سازی‌شده، فناوری.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر