تاثیر مهارتهای تدریس بر کیفیت سطح یادگیری و یاددهی برای فراگیران علوم تجربی |
کد مقاله : 1004-CHEMCONF6 (R1) |
نویسندگان |
فاطمه احراری رودی * دبستان فرهنگیان- آموزش و پرورش شهرستان چابهار |
چکیده مقاله |
مهارتهای لازم جهت فراگیری علوم تجربی به هنرجویان کمک میکند تا روشهای شناخت علوم مربوطه را بهبود بخشند. برای این منظور آن ها باید مفاهیمی کسب کنند که به آنها کمک کند تا تجارب خود را با یکدیگر مرتبط سازند. علوم تجربی براساس تجربه علمی و عملی، پایش و اندازهگیری، مشاهده و استفاده از روش آزمون به دست میآید و علومی را دربرمیگیرد که از ثبات و قطعیت برخوردار بوده و در هر مکان و زمان مشابه، قابل انجام و تکرار باشد با این شرط که نتیجه مشابه و مشخص حاصل شود و در غیر این صورت ابطال میشوند. از آنجاییکه کشور ما ایران دارای سواحل، دریاهاست و به اقیانوسها راه دارد، لذا آموختن علوم تجربی امری اساسی و ضروری است که با زندگی انسانها در ارتباط است و با پیشرفت تکنولوژی اهمیت آن بیشتر احساس خواهد شد. به عبارت دیگر آموزش علوم تجربی بیشتر به آموزش مهارتها و روش یادگیری میپردازد که آگاهی از آن برای هر هنرجویی لازم است، چرا که او در دنیایی زندگی میکند که سریعاً در حال تغییر و تحول و پیشرفت تکنولوژی است و مربی باید قادر باشد خود را به طور مستمر با آن تغییرات هماهنگ و بروزرسانی کند. یکی از نتایج مهم این تحقیق این است که استفاده از فلش کارتهای آموزشی برای یادگیری مفاهیم جدید دروس تجربی و مفهوم آنها بسیار مفید است. البته نوشتن لغات و مفاهیم جدید و یادداشتبردای مفاهیم و مطالب درسی توام با تکرار و تمرین میتواند جایگزین فلش کارت باشد. |
کلیدواژه ها |
مهارت، یادگیری، یاددهی، علوم تجربی، آزمون. |
وضعیت: پذیرفته شده مشروط برای ارائه به صورت پوستر |